Czy meble biurowe można odliczyć od podatku?

kalkulator

Wyposażenie biura w niezbędne sprzęty oraz meble może być dla początkującego przedsiębiorcy dość kosztownym wydatkiem. Dlatego wiele osób, które dopiero planują założenie własnej firmy ma obawy, czy możliwe jest odliczenie od podatku zakupu wyposażenia miejsca pracy, w tym mebli. Sprawdźmy jak niewielkim kosztem wyposażyć małe biuro oraz czy da się odliczyć taki zakup od podatku.

Wyposażenie biura, a odliczenie od podatku

Osoby, które dopiero zaczynają pracę na własny rachunek i otwierają działalność gospodarczą często nie mają wystarczającej wiedzy jakie zakupy mogą rozliczyć jako koszt swojej firmy. Dlatego tak ważne jest, aby księgowość firmy powierzyć w ręce zaufanej księgowej, którą będzie czuwała nad jej prawidłowym funkcjonowaniem i odpowie na każde nurtujące pytanie. To właśnie do takiej osoby warto udać się w pierwszej kolejności planując większe zakupu na wyposażenie biura, aby doprecyzować który zakup będzie możliwy do odliczenia od podatku.Bogatsi o wiedzę z tego zakresu, młodzi przedsiębiorcy mogą rozpocząć poszukiwania niezbędnych mebli i sprzętów, które rozliczą w kosztach prowadzenia działalności gospodarczej.

Nowe czy używane meble biurowe?

Na rynku meblowym producenci prześcigają się w oferowaniu systemów meblowych, dedykowanym biurom o każdej właściwie wielkości. Do małego biura z powodzeniem znaleźć meble biurowe w ofercie Najtansze-meble.pl, w tym biurka, fotele czy szafy na dokumenty. Mając zamiar otworzyć siedzibę firmy i zorganizować miejsce do pracy dla większej liczby osób, warto jest zlecić wykonanie takich mebli na wymiar, przez sprawdzonego stolarza lub zamówić je bezpośrednio u producenta.

Odpowiedź na pytanie, czy lepsze są meble nowe czy używane nie jest jednoznaczna. Do niewielkich firm można pokusić się o zakup używanych mebli od firm, które chcą je odsprzedać. Ma to jednak tę wadę, że używane wyposażenie biura może nosić liczne ślady użytkowania i po niedługim czasie może być konieczna ich wymiana.

Z nowymi meblami nie ma takiego problemu. Posiadają gwarancję i na pewno posłużą dłużej.

Styl wyposażenia biura

Mając możliwość zakupu nowych mebli do biura można przy okazji przemyśleć w jakim stylu powinno zostać ono urządzone. Na pewno jednym z najważniejszych kryteriów doboru mebli powinna być wygodą i funkcjonalność mebli do biura. Warto zwrócić uwagę na ergonomię foteli biurowych oraz wysokość biurek czy konieczność zakupu podpórek pod stopy. 

Ponadto kolory zarówno ścian jak i mebli mają niebagatelne znaczenie. Powszechnie wiadomo, iż we wnętrzach jasnych, o stonowanych barwach, zdecydowanie lepiej się pracuje i łatwiej o koncentrację. Pastelowe kolory czy szarości i biele mają również tę niewątpliwą zaletę, że pasują zarówno do wnętrz biurowych w stylu klasycznym, jak i glamour. W łatwy sposób można przy pomocy tych kolorów dopasować do siebie poszczególne elementy wyposażenia, aby stanowiły spójną całość.

Dobór sprzętów zależy głównie od profilu działalności. Na pewno nie obejdzie się bez zakupu komputera, pozostałe wyposażenie musi zostać dobrane indywidualnie. W tym przypadku również warto skonsultować z księgową taki zakup, jeśli mamy w planach odliczyć go od podatku.

Dodaj komentarz