Remarketing jest związany z klientami, którzy już coś oglądali na Twojej stronie lub wykazali zainteresowanie Twoimi produktami. Oferuje on sposób na ponowne zaangażowanie klientów, którzy przeglądali strony w Twojej witrynie, ale nie doszło do konwersji.
Dlatego powinieneś wykorzystać ich zainteresowanie Twoją marką i przekonać ich do powrotu za pomocą remarketingu. To pozwoli Ci zidentyfikować klientów, którzy spędzili czas na Twoich stronach bez konwersji w ich pierwszej wizycie.
Jak to działa?
Na przykład, wiele marek będzie śledzić swoje strony koszyka na zakupy, więc remarketing mogą kierować do tych, którzy porzucili swoje koszyki.
Weź pod uwagę, że według AdRoll, zazwyczaj tylko 2% konsumentów dokona konwersji przy pierwszej wizycie na stronie internetowej. To sprawia, że remarketing jest cennym narzędziem do zachęcania klientów do powrotu i dokonania konwersji.
Statystyka cytowana przez CMO wykazała, że aż jedna czwarta klientów zgłasza, że lubi reklamy remarketingowe. Doceniają je, ponieważ reklamy zawierają przypomnienie o produktach i markach, którymi konsumenci byli zainteresowani wcześniej. Reklamy te wzbudzają więc ich zainteresowanie bardziej niż standardowe, zapewniając lepsze doświadczenia użytkownika.
Współczynnik konwersji
Ze wzrostem zainteresowania, które zapewniają reklamy remarketingowe, staje się jasne, dlaczego ta strategia marketingowa może być tak skuteczna. Kimberly-Clark podaje, że widzi aż o 50-60% wyższy współczynnik konwersji dla tych, którzy otrzymują reklamy remarketingowe. Inne badanie przeprowadzone przez Digital Remedy wykazało, że ogólny odzew na reklamę wzrósł aż o 400%. Tymczasem ComScore donosi, że reklamy te mogą zwiększyć wskaźnik wyszukiwania marki aż o 1046%.
Remarketing oferuje markom narzędzia, których potrzebują do tworzenia lepszych doświadczeń reklamowych. Mogą one dotrzeć do zainteresowań swoich klientów i wyświetlać treści, które są dla nich najbardziej interesujące. Odkąd remarketing wystartował w 2010 roku, rozwijał się z dnia na dzień, zyskując nowe funkcje i możliwości, od budowania list z Google Analytics po remarketing dynamiczny. Te ciągle udoskonalane funkcjonalności sprawiły, że jeszcze ważniejsze dla reklamodawców stało się tworzenie i optymalizacja kampanii remarketingowych z uwzględnieniem najlepszych praktyk.