Powszechnie się mówi, iż organizacja oraz częstotliwość daje najlepsze rezultaty. Wiele osób mówi, iż sprzedaż to nauka ścisła. Nie do końca się z tymże można zgodzić. Sprzedaż to z jednej strony zasadnicze zagadnienie, jednak z innej jest w nim nuta sztuki oraz swej inwencji. Jak więc można zorganizować oraz usystematyzować tak tajemniczy oraz niezrozumiały z pozoru mechanizm?
Co to lejek w sprzedaży?
Lejek w sprzedaży (ang. sales funnel) to wyraz stworzony w efekcie działalności dwóch osób: Eliasa St. Elmo Lewisa – zwolennika reklamy i Williama. W. Townsenda – człowieka odpowiedzialnego za przyciąganie konsumentów. Elias w kontekście reklamy prasowej zasugerował marketingowy typ AIDA ustanawiający, iż klient mając relację z reklamą przemierza serię kroków zbliżających go do całkowitego funkcjonowania. William powiązał własne uczucia na temat sprzedaży z tymże, co mówił Elias, jednak odniósł to do ogółu ewentualnych konsumentów, natomiast nie jednej reklamy w prasie.
BoFu (Bottom of the Funnel) – dół lejka sprzedaży
Bottom of the Funnel to ostatni krok lejka sprzedaży, jaki skupia się na dokonaniu poprzez spółkę sprzedaży artykułu czy usługi i utrzymaniu odpowiednich więzi z klientem. Urządzeniami ułatwiającymi tenże mechanizm są każdego typu wersje demo lub, zintensyfikowane produkty eksperckie i propozycji profesjonalne. Dzięki dopasowaniu contentu do potrzeb klienta oraz spełnieniu wszelkich etapów lejka sprzedażowego jest zdecydowanie większe prawdopodobieństwo spełnienia potrzeb jej (ewentualnych) konsumentów.
Reklama internetowa
W dobie Internetu sposobów na promowanie siebie oraz własnych usług w sieci jest niezwykle wiele. Możesz skorzystać z Google AdWords oraz wyboru właściwych słów kluczowych, by dojść do osób poszukujących danych czy artykułów w wyszukiwarce Google. Możesz dobrać płatne reklamy na Facebooku, dzięki którym odpowiednio wybierzesz grupę docelową (pokazowo: panie w wieku 25-37 lat, jakie interesują się zdrowym trybem życia) czy skorzystać z reklam na YouTube.
Jakie są najistotniejsze cechy lejka sprzedażowego?
Ważną właściwością lejka sprzedażowego jest fakt, iż zgodnie z własnym wyglądem zwęża się on. W górnej części jest duży, jednak im bliżej jego dolnej części tymże robi się jeszcze bardziej wąski. Natomiast zatem wyraźnie wskazuje to drogę jaką pokonują osoby, jakie oglądają witrynę internetową własnego przedsiębiorstwa. Gdy strona jest odpowiednio widoczna w Internecie, prowadzona jest jej odpowiednia reklama i promocja, osób takich może być rzeczywiście mnóstwo.
Źródło: https://marketinghacker.pl/jak-zbudowac-lejek-sprzedazowy-dla-b2b-instrukcja-krok-po-kroku/