Potencjał agencji interaktywnej dla sektora e-commerce

lejek sprzedażowy

Prowadzenie popularnego sklepu internetowego to duże wyzwanie, szczególnie przy rywalizacji o najlepszą pozycję w wyszukiwarce. Samodzielne tworzenie witryny sprzedażowej, optymalizacja, pozycjonowanie na gruncie ogólnokrajowym, czy lokalnym nie ma po prostu sensu ze względu na ogromną czasochłonność. Takie zadania powierza się profesjonalnym agencjom interaktywnym.

Główne specjalizacje agencji interaktywnej

Tworzenie sklepów internetowych zgodnie z potrzebami grupy docelowej, a także aktualnymi wymaganiami wyszukiwarek w zakresie optymalizacji to jedna z podstawowych usług. Wiele agencji zapewnia indywidualne szablony, administrację serwisu sprzedażowego w długim terminie, wprowadzenie produktów, opisów i innych treści w celu całościowego podejścia do indeksacji. Agencja interaktywna doradza również przy typowaniu domeny możliwie najlepiej sprawdzającej się podczas kontaktu z grupą docelową. Wytyczne Google coraz bardziej zwracają uwagę na przystosowanie sklepów internetowych do użytkowników smartfonów, a to wymaga już bardziej zaawansowanego podejścia technicznego.

Administracja podstawowymi sprawami technicznymi

Agencja interaktywna przeprowadza wdrożenia systemów zarządzania relacjami z klientami (ułatwienie rozliczeń wewnętrznych, większa kontrola nad wynikami) Najlepsze agencje SEO tworzą systemy dedykowane pod szczególne strategie sprzedażowe. Dobry CRM to szansa na naturalną poprawę wyników sprzedażowych i to bez ponoszenia dodatkowych inwestycji. Agencji interaktywnej oczywiście powierza się pełne utrzymanie sklepów internetowych, nawet pod kątem ochrony antywirusowej i uruchamiania aktualizacji narzędzi sprzedażowych. Przestarzałe technologie na stronie internetowej to duże niebezpieczeństwo, nawet przy ewentualnym wycieku danych osobowych.

WordPress dominujący w branży e-commerce

Dla początkujących w sektorze e-commerce poleca się tworzenie stron WordPress ze względu na szeroki dostęp do wtyczek całkowicie odmieniających wygląd, funkcjonalność witryny hobbystycznej, firmowej, sprzedażowej. Tworzenie stron internetowych przez agencje interaktywne opłaca się po porównaniu nakładów związanych z czasochłonnością samodzielnych działań. Outsourcing dla branży e-commerce to praktycznie podstawa przetrwania.

Słowo podsumowania dotyczące współpracy długoterminowej

Z agencją interaktywną najczęściej związujesz się umową długoterminową (konieczna analiza pod kątem występowania klauzul niedozwolonych), w której zaznacza się zwyczajowo sposób kontroli wyników. W razie pogorszenia konwersji sprzedaży można podjąć kroki optymalizacyjne lub zmienić podmiot.

Partnerem artykułu były Agencje Interaktywne Poznań.

Dodaj komentarz